dijous, 9 d’abril del 2015

MUSCLOS DE L'AMPOLLA AL VERMUT





Crec que els musclos de l'Ampolla son els millors musclos del món. Ens en porten de tot arreu: Holanda, Galicia, Marroc, Canadà etc, però res com els del Delta. Diuen els entesos que es l'Ebre, l'aigua dolça li dóna tot el gust i els nutrients necesaris per al creixement.
A l'estiu estan increibles, plens i gustosos i els dies de lluna plena es com menjar mar a mansalva, m'encanten! 
La recepta d'avui fa homenatge al vermut Miró que ens van regalar el dia de la trobada bloguera del #ganxetesTour2015 de la que encara tinc pendent la crònica, tot arribarà...

* RECEPTA:

- 1 k. de musclos de l'ampolla clar
- 1 ceba triturada
- 4 cullerades soperes de picada (8 pinyons, 8 ametlles, 3 alls, julivert i cilantre de l'hort, mitja tomaca, sal, pebre negre mòlt, pimentón de la vera, cùrcuma i opcionalment una culleradeta petita de carne de pimiento choricero)
- 60 ml de vermut Miró


La picadeta.

*Molt fàcil de fer:

Es sofregeix una mica la ceba, s'incorpora la picada, es deixa enrrossir i de seguida es tira el vermut, es fan dos voltes i s'afegeixen els musclos, els tapem i deixem que s'obrin remenant-los de quan en quan sobretot al começament per tal que no s'ens enganxin.
Acompanyats del Miró amb gel i llimona (cosa que jo m'he deixat de ficar a la foto) estan increibles. Salut i olor a estiu.



La ceba i la picada.










2 comentaris:

  1. Jo he fet unes cloïsses de manera bastant semblant, provaré amb musclos també.
    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina
  2. Jo he fet unes cloïsses de manera bastant semblant, provaré amb musclos també.
    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina

Gracias por ayudarme a mejorar, pero dimelo, porque sino no me entero.